Regulamin Internetowego Systemu Strefa Partnera Gros
    POSTANOWIENIA OGÓLNE


    Niniejszy REGULAMIN INTERNETOWEGO SYSTEMU ZAMÓWIEŃ „STREFA PARTNERA” zostaje dołączony do OGÓLNYCH WARUNKÓW SPRZEDAŻY na zasadzie uzupełnienia oraz stanowi jego integralną część. Partner GROS otrzymuje login i hasło dostępu umożliwiające zalogowanie do systemu. Po pierwszym logowaniu należy zaakceptować regulamin oraz zmienić hasło dostępu w zakładce TWOJE DANE.

    1. Internetowy system zamówień „STREFA PARTNERA” umożliwia składanie zamówień na produkty Gros Sp. z o.o. drogą elektroniczną poprzez wypełnienie dedykowanych formularzy zamówieniowych.
      Dodatkowe elementy do uprzednio złożonego zamówienia można domówić poprzez formularz CZĘŚCI DODATKOWE lub NAPĘDY.
    2. Partner wypełniając w kolejnych krokach formularz zamówieniowy tworzy indywidualne zamówienie na dany produkt. Ostatnim etapem jest wygenerowanie przez system POTWIERDZENIA ZAMÓWIENIA, które wskazuje wybrane przez Partnera produkty wraz z ceną (netto), ceną po rabacie (netto) oraz ceną po rabacie z VAT (23%).
      Formularz zamówieniowy nie może być wykorzystany do zrobienia oferty. Do zrobienia oferty służy tylko i wyłącznie formularz „OFERTA”
    3. Wygenerowanie w/w potwierdzenia zamówienia jest równoznaczne ze złożeniem zamówienia na dany produkt (nie wymaga potwierdzenia przez Gros Sp. z o.o.) oraz akceptacją REGULAMINU INTERNETOWEGO SYSTEMU ZAMÓWIEŃ „STREFA PARTNERA” i OGÓLNYCH WARUNKÓW WSPÓŁPRACY. Dochodzi do skutku umowa o treści wynikającej z potwierdzenia zamówienia.
    4. W przypadku niewywiązania się z płatności, która premiowana jest dodatkowym rabatem w pozycji cena ostateczna pojawi się kwota za płatność terminową i jest ona wiążąca dla Partnera. Zostanie wystawiona korekta do faktury.
    5. Zamówienie można anulować w formie pisemnej w terminie 48h od daty jego złożenia (w przypadku zamówień które mają być zrealizowane do 7 dni, termin rezygnacji z zamówienia wynosi 24h). Należy podać numer ID zamówienia, które ma zostać anulowane.
    6. W przypadku chęci wprowadzenia zmian do zamówienia należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta. Zmiany mogą być dokonane tylko i wyłącznie dla zamówień, które jeszcze nie trafiły na produkcję.
    7. Partner jest na bieżąco informowany o statusie danego zamówienia oraz o statusie płatności. Lista wszystkich zamówień wysłanych do Gros Sp. z o.o. znajduje się w zakładce MOJE ZAMÓWIENIA.
    8. W zakładce TWOJE DANE znajdują się dane Partnera oraz indywidualnie ustalone rabaty na dane produkty.
    9. W zakładce DO POBRANIA dostępne są instrukcje montażu, cenniki, certyfikaty, materiały reklamowe, formularze itp.
    10. W pozycji DATA PRZEWIDYWANEJ DOSTAWY zostaje  wstępnie ustalony termin dostawy danego produktu.
      Zamówienie zrealizowane, przygotowane do transportu lub odbioru uzyska status – DO ODBIORU. Gros Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do zmiany daty dostawy produktu z przyczyn od niej niezależnych bez żadnych zobowiązań odszkodowawczych wobec Partnera. Nowa data zastępuje nieaktualną w pozycji PRZEWIDYWANA DATA DOSTAWY.
    11. Partner otrzymuje faktury elektronicznie, które dostępne są do pobrania w "Strefie Partnera" przy poszczególnych zamówieniach.
    12. Procedura składania reklamacji jest następująca
      • zgłoszenia reklamacyjne dla zamówień złożonych w Strefie Partnera należy składać poprzez ww. program przyspieszając tym samym czas rozpatrzenia zgłoszenia reklamacyjnego.
        W zakładce ZGŁOSZENIA REKLAMACYJNE należy zgłaszać reklamacje.
        Dodatkowo przy każdym zamówieniu ze statusem ODEBRANE znajduje się przycisk REKLAMACJA/SERWIS (dla zamówień po upływie dwóch lat od sprzedaży ikona zamienia się w SERWIS).
        Wypełniając formularz reklamacyjny należy wypełnić wszystkie obowiązkowe pola tj. rodzaj zgłoszenia, opis problemu oraz załączyć zdjęcia lub inne pliki.
      • wszystkie złożone reklamacje są niezwłocznie weryfikowane, a o decyzji zostają Państwo poinformowani poprzez komunikat, który zostaje przesłany na adres e-mail użytkownika wprowadzającego zgłoszenie reklamacyjne
      • statusy reklamacji to:
        a. nowa do weryfikacji
        b. w trakcie weryfikacji
        c. do uzupełnienia przez Partnera
        d. rozpatrzona negatywnie (otrzymają Państwo uzasadnienie)
        e. rozpatrzona pozytywnie (zostaną Państwo poinformowani o dalszym sposobie jej realizacji).
        f. zakończona

    13. Narzędzie "Konfigurator" dostępne w "Strefie Partnera" służy tylko i wyłącznie do wstępnej wizualizacji wybranego produktu. Gros Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do zmiany ostatecznego wyglądu bramy będącego efektem wyniku procesu produkcyjnego bez uprzedniego poinformowania Partnera w przypadku drobnych zmian.
    14. Gros Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmiany cennika, poprzez aktualizację cen w systemie po uprzednim poinformowaniu Partnera.
    15. Zapisy dotyczące wymiarów zamówieniowych, warunków dostawy i odbioru towaru, płatności, gwarancji, postanowień końcowych pozostają aktualne z WARUNKAMI WSPÓŁPRACY.
    KLAZULA INFORMACYJNA

    Zgodnie z art. 13. Rozporządzenia parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych informujemy, że:

    1. Administratorem danych osobowych jest Gros Sp. z o.o. ul. Piasta 3, 44-200 Rybnik NIP 6420014265, REGON 003446920 tel 032 4511 115 zwanym dalej Gros.
    2. Osobą odpowiedzialną za prawidłowość przetwarzania danych osobowych jest Magdalena Bańczyk (kontakt: daneosobowe@gros.pl).
    3. Państwa dane są przetwarzane w celu:
      a) niezbędnego i prawidłowego wykonania umowy/obsługi o charakterze handlowym, w tym podjęcia działań przed zawarciem umowy/przyjęciem zamówienia na żądanie osoby, której dane dotyczą
      b) wykonywanie czynności zgodnie z udzielonymi przez Państwa zgodami
      c) wykonywania czynności wymaganych obowiązującymi przepisami prawnymi i administracyjnymi
      d) realizacji prawnie uzasadnionego interesu firmy Gros, a w szczególności dochodzenia lub zabezpieczenia roszczeń, prowadzenia analiz jakości świadczonych usług/sprzedaży/produkcji.
      e) wysyłki treści marketingowych, a w szczególności newslettera zawierającego informacje dotyczące nowości, promocji itp.
    4. Państwa dane zostały pozyskane w ramach wykonywania umowy/obsługi o charakterze handlowym/usługowym/produkcyjnym ze źródeł ogólnie dostępnych lub zostały podane przez Państwo podane dobrowolnie i obejmują:
      -imię i nazwisko
      -nazwę firmy
      -dane teleadresowe
      -informacje na temat prowadzonej działalności gospodarczej.
    5. Odbiorcą Państwa danych osobowych są:
      -upoważnieni do przetwarzania danych osobowych pracownicy firmy Gros.
      -podmioty zapewniające obsługę teleinformatyczną, organizacyjną i techniczną firmy Gros.
      -podmiotom świadczącym na rzecz Gros niezbędne usługi podwykonawcze, techniczne i organizacyjne, usługi prawne oraz doradcze, księgowe, fakturowanie i rozliczanie umów, dochodzenie należności
      -operatorom pocztowym i kurierom
      -bankom w zakresie realizacji płatności
      - w przypadku zgłoszenia przez Państwa reklamacji dostawcy komponentów, które Państwo reklamują.
      - w przypadku wykonywania przez Gros na Panstwa polecenie usług serwisowych, firmom zewnętrznym, które te usługi wykonują.
    6. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne lecz niezbędne do wykonywania czynności, o których mowa w podpunktach a,b,c i d punktu 3 niniejszej klauzuli. 
    7. Podanie przez Państwa danych osobowych w celu wysyłki treści marketingowych, o których mowa w podpunkcie e punktu 3 niniejszej klauzuli jest dobrowolne i nie ma wpływu na realizację czynności wymienionych w podpunkcie a,b,c i d punktu 3.
    8. Państwa dane osobowe nie będą przekazane odbiorcom do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.
    9. Państwa dane osobowe będą przetwarzane dopóki nie zostanie zgłoszony sprzeciw wobec ich przetwarzania, a w razie zgłoszenia sprzeciwu -przez okres przedawnienia roszczeń jakie mogą przysługiwać osobie, której dane dotyczą.
    10. Posiadają Państwo prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub żądania zaprzestania ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego -Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
    11. Administrator nie profiluje danych osobowych i nie będzie ich przetwarzać w celach innych niż cel, w którym dane osobowe zostały zebrane.
    12. Ta klauzula informacyjna realizuje obowiązek prawny wynikający z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych. Nie wymaga żadnych działań z Państwa strony.


    OGÓLNE WARUNKI WSPÓŁPRACY

    Postanowienia ogólne
    1. Niniejsze Warunki Współpracy i Cennik dotyczą zasad współpracy i sprzedaży wyrobów przez Gros Sp. z o.o. z siedzibą w Rybniku, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego  Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego  pod nr 0000117892, zwana dalej Gros.   
      • Niniejsze Ogólne Warunki Współpracy (zwane OWW) zastosowanie  mają do wszystkich zamówień złożonych przez podmioty gospodarcze, współpracujące z Gros, zwane dalej Partnerami Gros oraz stanowią integralną część każdego zamówienia.
      • Złożenie przez Partnera zamówienia oznacza akceptację poniżej  określonych warunków, o ile szczegółowe umowy zawarte pomiędzy Gros i Partnerem nie stanowią inaczej.
      • Przez umowy szczegółowe rozumieć należy umowy zawarte pomiędzy Gros, a Kupującym inne niż umowy sprzedaży, a określające dodatkowe warunki współpracy, bądź zapisy umowy sprzedaży  wyłączające zastosowanie poszczególnych unormowań OWW.
    2. Warunki nawiązania współpracy
      • Podstawą do nawiązania współpracy pomiędzy Partnerem, a Gros  jest przekazanie kopii wszystkich wymaganych dokumentów (wpis  do KRS lub wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, NIP, REGON, etc.) wraz z jednoczesnym ustaleniem pomiędzy tymi stronami warunków handlowych obowiązujących w trakcie trwania współpracy. 
    3. Cena
      • Wszystkie ceny wyrażone są w PLN i są cenami jednostkowymi  netto (nie zawierają podatku VAT).
      • Stawka VAT jest doliczana na podstawie aktualnie obowiązujących przepisów prawa podatkowego.
      • Ceny zawarte w cenniku są sugerowanymi cenami detalicznymi.  Od cen detalicznych Partner otrzymuje rabat zgodnie z Warunkami Współpracy (wysokość rabatu od cen detalicznych jest ustalana indywidualnie).
      • Gros zastrzega sobie prawo do zmiany obowiązującego cennika, poprzez wydanie nowego cennika.
      • W przypadku zmiany cen, Gros zobowiązuje się do powiadomienia o tym fakcie Kupującego na 14 dni przed planowaną zmianą. 
    4. Zamówienie (złożone poza Strefą Partnera)
      • Wszelkie informacje udzielane ustnie są wiążące w momencie ich pisemnego potwierdzenia przez Gros.
      • Podstawą przyjęcia przez Gros zamówienia do realizacji, jest zamówienie przesłane przez Partnera pocztą elektroniczną. Odpowiedzialność za treść zamówienia złożonego za pośrednictwem faksu lub poczty elektronicznej ponosi Partner.
      • Każde zamówienie złożone za pomocą poczty elektronicznej Gros potwierdza w formie pisemnej za pomocą poczty elektronicznej.
      • Partner jest zobowiązany do sprawdzenia potwierdzenia zamówienia oraz przesłania faksem lub pocztą elektroniczną akceptacji potwierdzenia zamówienia wraz z podaniem sposobu płatności (gotówka, przelew). Przesłanie w/w akceptacji potwierdzenia zamówienia jest równo znaczne z jego przyjęciem do realizacji (akceptując potwierdzenie zamówienia Partner wyraża  bezwarunkową zgodę na brzmienie niniejszych OWW) oraz dochodzi do skutku umowa.
      • Korekty do złożonego zamówienia należy składać w formie pisemnej najpóźniej do 48 h od daty złożenia zamówienia (nie dotyczy  zamówień ekspresowych realizowanych w terminie do 7 dni). Korekty do zamówień ekspresowych należy składać do 24 godzin od momentu złożenia zamówienia.
      • Poszczególne towary Partner zamawia zgodnie z nazewnictwem i systemem kodyfikacji stosowanym w cenniku firmy Gros.
      • W przypadku, gdy zamówienie przesłane do Gros nie zostało przyjęte do realizacji ze względu na przeterminowane wcześniejsze  należności lub brak niezbędnych informacji umożliwiających realizację zamówienia Partner zostanie poinformowany o tym fakcie telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej.
      • Termin realizacji zamówienia wynosi od 7 do 28 dni, z wyjątkiem  zamówień nietypowych, których termin realizacji ustalany jest indywidualnie. Firma Gros zastrzega sobie prawo do wydłużenia terminu realizacji z przyczyn od niej niezależnych po uprzednim pisemnym lub telefonicznym poinformowaniu Partnera bez żadnych zobowiązań odszkodowawczych wobec Partnera.
    5. Warunki dostawy i odbioru towaru
      • Wydanie towaru następuje z chwilą wydania go z magazynu Gros. Moment ten uznawany jest za datę sprzedaży, co na mocy właściwych przepisów prawa upoważnia i zobowiązuje Gros do wystawienia faktury VAT.
      • Termin dostawy / odbioru zamówionego towaru jest potwierdzany  przez Gros w formie ustnej lub pisemnej.
      • Transport towarów oznacza jego dostarczenie do miejsca wskazanego przez Partnera jako miejsca dostaw. Transport nie obejmuje rozładunku towaru. Koszty rozładunku ponosi Partner. Partner zobowiązany jest do rozładowania towaru bez zbędnej zwłoki.
      • W przypadku odbioru towaru przez Partnera własnym transportem, Partner jest zobowiązany potwierdzić telefonicznie lub  e-maliowo termin planowanego odbioru towaru (datę i godzinę).
      • W przypadku nie odebrania zamówionego towaru przez Partnera  w ustalonym terminie, firma Gros zastrzega sobie prawo do wystawienia faktury sprzedaży na w/w towary po upływie 7 dni roboczych od ustalonej daty odbioru towaru.
      • Otrzymanie zamówionego towaru Partner lub osoby przez niego  upoważnione potwierdzają poprzez złożenie podpisu na dokumencie dostawy.
      • W przypadku, gdy Partner przyjął towar, nie sprawdziwszy wraz  z przewoźnikiem jego stanu, oraz ilości, albo nie zgłosił przewoźnikowi zastrzeżeń wskazujących rodzaj braku lub uszkodzenia –domniemywa się, że otrzymał towar kompletny i bez wad.
      • W przypadku odbioru towaru bezpośrednio przez Partnera z magazynu Gros, Partner traci uprawnienia z tytułu braków ilościowych towarów o ile dokonał ich odbioru bez zastrzeżeń.
      • Z chwilą wydania towaru Partnerowi, przechodzą na niego wszelkie korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru. 
    6. Warunki zapłaty
      • Warunki płatności takie jak: wysokość zaliczki, forma i termin zapłaty oraz limit kredytu kupieckiego ustalane są indywidualnie.
      • Wyróżniamy następujące formy płatności:
      a) Płatność terminowa - termin zapłaty ustalany indywidualnie z Biurem Sprzedaży,
      b) Płatność gotówkowa - gotówka przy dostawie/odbiorze lub potwierdzenie przelewu przy dostawie/odbiorze, 
      c) Płatność przedpłata - aby zachować prawo do płatności   przedpłatą z dodatkowym rabatem należy spełnić następujące warunki:   
      - zapłata najpóźniej do 3 dni po wystawieniu faktury (gotówka lub zaksięgowane środki na koncie bankowym), 
      - przedpłata jest możliwa tylko i wyłącznie dla zamówień   realizowanych powyżej 14 dni oczekiwania na towar).
      Dla zamówień ekspresowych czyli realizowanych do 14 dni jedynymi możliwymi formami płatności są płatność terminowa i płatność gotówkowa.
      • Wszelkie wystawione przez Gros rachunki i faktury Partner winien regulować bez potrąceń w sposób i w terminie wskazanym na rachunku lub fakturze. Towar niezapłacony pozostaje własnością firmy Gros i nie podlega gwarancji.
      • Jeżeli Partner nie dokonuje zapłaty w terminie wskazanym na  rachunku lub fakturze, Gros zastrzega sobie prawo naliczenia,za czas opóźnienia, odsetek ustawowych naliczanych za każdy dzień zwłoki.
      • W przypadku opóźnienia w dokonaniu zapłaty przez Partnera,  Gros ma prawo postawienia w stan natychmiastowej wymagalności wszystkich wierzytelności, w tym także tych, których termin płatności jeszcze nie nastąpił.
      • Jeżeli Partner dopuścił się zwłoki z zapłatą za dostarczony towar albo, jeżeli ze względu na jego stan majątkowy jest wątpliwe czy zapłata za część towaru, który ma być dostarczony później nastąpi w terminie, Gros ma prawo powstrzymać się z dostarczeniem towaru, dopóki Partner nie uiści wszelkich należnych kwot za zaległe dostawy.
      • W przypadku braku zapłaty przez Partnera na rzecz Gros pełnej  kwoty przedpłaty na warunkach przewidzianych tym wariantem płatności, Gros ma prawo wstrzymać się z produkcją towaru, do momentu uregulowania przez Partnera całej wartości zamówionego towaru.
      • W każdym przypadku braku zapłaty przez Partnera za dostarczony towar, Gros może natychmiast odstąpić od umowy, żądać naprawienia wszelkich szkód wynikłych z niewykonania zobowiązania przez Partnera, a także wystąpić o zwrot towarów, żądając jednocześnie wynagrodzenia za zużycie lub uszkodzenie  towarów. Zwrot towaru odbywa się wówczas na koszt Partnera.
      • Gros zastrzega sobie prawo sprzedaży wierzytelności.
      • Partner zgadza się na dostarczanie mu faktur drogą elektroniczną (e-faktur) poprzez zgodę złożoną przy pierwszym logowaniu się do programu „Strefa Partnera”.
    7. Gwarancja
      • Gros udziela 24 miesięcznej gwarancji na swoje wyroby.
      • Świadczenia gwarancyjne są rozpatrywane w ciągu 14 dni roboczych od daty złożenia reklamacji.
      • Dla części towarów, na które istnieje autonomiczna gwarancja innego dostawcy lub producenta obowiązują warunki gwarancji danego dostawcy lub producenta.
      • Partner zobowiązany jest do samodzielnego doboru produktu.
      • Partner zobowiązany jest do wydania Klientowi wypełnionej  Deklaracji Właściwości Użytkowych WE, karty gwarancyjnej oraz karty użytkowania produktu.
      • Gwarancja udzielana przez Gros jest ważna wyłącznie z dowodem zakupu.
      • Montaż wyrobów Gros powinien być wykonywany przez wyspecjalizowane i przeszkolone grupy monterskie Partnera pod rygorem utraty prawa do gwarancji.
      • Montaż urządzeń elektrycznych musi być wykonywany przez wy-  kwalifikowanych elektryków pod rygorem utraty prawa do gwarancji.
      • Partner wykonuje wobec Klienta obowiązki gwaranta, wynikające  z udzielonej gwarancji.
      • Gwarancja nie obejmuje roszczeń z tytułu parametrów technicznych wyrobu, o ile są one zgodne z podanymi przez producenta.
      • Gwarancji podlega tylko towar zapłacony.
      • Zgłoszenia reklamacyjne dotyczące produktów zamówionych  poprzez program „Strefa Partnera” muszą zostać zgłoszone po-  przez program zamówieniowy, natomiast do zamówień złożonych poprzez e-mail lub fax wymagane jest zgłoszenie na piśmie na odpowiednim formularzy reklamacyjnym.
      • Firma Gros, w przypadku uzasadnionego zgłoszenia reklamacyjnego, w okresie trwania gwarancji udostępnia nieodpłatnie Partnerowi elementy niezbędne do usunięcia niezgodności w wyrobie.
      • Koszty dojazdu do miejsca reklamacji, zarówno w okresie gwarancyjnym jak i pogwarancyjnym ponosi Partner.
      • Każda ingerencja Partnera w wizualizację produktu, usunięcie znaków identyfikacyjnych, tabliczek znamionowych, znaków towarowych (logo), powoduje utratę gwarancji produktu.
      • Gwarancją nie są objęte:
      a) Wady powstałe wskutek naturalnego zużycia, wadliwych prac przy zabudowie i montażu wykonywanych przez osoby trzecie, wadliwego uruchomienia, wadliwego lub niedbałego obchodzenia się z towarem, nieprawidłowego obciążania, oddziaływania wpływów zewnętrznych, oraz nieprzestrzeganiem instrukcji obsługi i konserwacji,
      b) Wady spowodowane zmianami lub pracami naprawczymi wykonywanymi przez Partnera lub osoby trzecie bez pisemnej zgody Producenta,
      c) Wady związane z odpornością na działanie światła   przy powłokach z tworzywa sztucznego, powłok malarskich w kolorach niestandardowych,
      d) Części, które na skutek ich właściwości materiałowych lub rodzaju ich zastosowania podlegają zwiększonemu zużyciu naturalnemu np. uszczelki, linki, żarówki, bezpieczniki.

    • Logowanie
    • Regulamin
    • Kontakt
    GROS SP. Z O.O. © 2019 Wszystkie prawa zastrzeżone